Tuesday, January 5, 2010

Abu Bakar : Sahabat Sejati

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

Setiap kali gaji (dapat gaji ya...tak dapat no talk lah...), saya akan membeli buku baru. Haa...buku lagi..buat koleksi dan pembacaan saya di masa senggang..banyak ke masa senggang? kalau nak ikutkan tak ada..tapi kena la set masa. Saya kena baca something la setiap hari..tu sebab saya akan mencari2 blog yang buleh bagi saya ilmu..contohnya blog SaifulIslam, Prof Kamil, blog Genta Rasa dan Blog Dr Ridzwan. Maaf ye bukanlah bermakna yang lain tu tak bagus tapi maybe ada blog yang saya blm 'come across' lagi. Setiap pagi WAJIB saya akan bukak dulu blog2 fav saya ni..mencari ilmu. yang buleh buat saya berfikir2 or ambik pengajaran. Terima kasih!

So, berbalik kepada buku ni tadi, bulan ini Januari 2010 saya nak start dengan membaca/membeli buku-buku sejarahwan Islam. Cerita tentang sahabat Rasulullah s.a.w. Buku-buku ada banyak di MPH...tapi saya nak start dengan buku ini dulu...


sebabnya : tajuknya tu sendiri, membuatkan saya terfikir2 adakah saya sahabat sejati? saya nak belajar dari kisah dan riwayat Saiyidina Abu Bakar r.a ni. Selain dari itu saya nak menghayati perjuangan sahabat2 baginda Rasulullah s.a.w, orang2 yang telah Allah janjikan syurga ini..mmm...tulis ni pun saya rasa sayu.

Takpalah...bagi chance saya habiskan buku ni dulu ya kawan2..nanti saya cerita dan kongsikan bersama. Kalau nak beli sendiri..kat MPH ada jual...:-)

Oh ya, saya juga ada beli buku lain : Bercinta Sampai ke Syurga by Ustaz Hasrizal (Saiful Islam). ada  a few cerita pengajaran dalam tu yang saya dah baca. Tak sabar nak kongsi tapi samalah...bagi saya peluang habiskan bacaan dulu..ok..?

 Later...

1 comment:

syiling peringatan malaysia said...

Assalammualaikum, adakah buku ini ingin dijual, jika ya, boleh call atau whatsapp saya 013-2126550 (Rizal).

Terima Kasih.