Thursday, December 10, 2009

buku baru and plan cuti...

Salam..

lama sungguh tak update...
agak serabut minggu ini...kerja banyak..mood tak ada...sakit kepala pulak..isk...isk..

tetapi....
sempat lagi mengumpul koleksi terbaru karya penulis kegemaran saya. Siapa?



Dah habis baca....saya ni kalau buku..boleh tenggelam dalam watak, dan fantasi sendiri...dulu2 before kawen saya boleh baca buku sampai tak makan....tapi bila dah kawen ni tak boleh la nak buat perangai macam tu..takat saya tak makan tak pe tapi husband?? kesiann dia..hihi...pernah dulu masa cuti semester master tu konon2 lepas tension setelah bertungkus lumus beli la 2 3 buah buku and ambik la masa baca buku sehinggalah ditegur oleh husband : "ceq, keja banyak lagi nak kena buat ni"...nampak benar mengabaikan tanggungjawab rumahtangga...so since that day, saya memang control sikit bila membaca. Saya rasa la..saya berjaya jugak mempengaruhi husband mengumpul dan membaca buku..walaupun tak setekun saya..hihihi..perasan, tapi at least ada la buku yang dia baca...and dia baca buku2 keagamaan ni. Alhamdulillah..

wahhh meleret2..
sebenarnya nak cerita tentang buku koleksi Aisya Sofea ni..saya ada semua bukunya..Jauh, Selagi Ada Dia, Kau Untukku, Jendela Hati, Adam dan Hawa, Gelora Jiwa, Buatmu Kekasih dan Sehangat Asmara. Semua saya suka! kecuali Adam dan Hawa tu saya rasa meleret sikit..

buku terbaru beliau ni pun saya suka...Sinopsis dia berbunyi :

"tidak semua cinta itu berbalas. Inilah terjadi kepada Eddie. Akibat cintanya ditolak oleh Nazirah, sepupunya dia nekad membawa diri ke London". Hatinya perlu dirawat. Kelukaan Eddie mendapat simpati daripada Nadhiya, adik Nazirah. Melalui kiriman email dan YM, Nadhiya sentiasa meyakinkan Eddie bahawa cinta akan datang lagi. Namun hati Eddie belum terbuka untuk mencari pengganti. Siring dengan waktu berlalu.cinta Eddie semakin mekar. Dengan semangat baru, Eddie pulang bersama cinta untuk Nadhiya. Malangnya kalimat keramat itu tak terucap dari bibirnya, apatah lagi Nadhiya melayannya seperti abang. Eddie panasaran. Akibatnya mereka sering bertelingkah tanpa sebab. Nadhiya memendam rasa...Lelaki itu seperti memusuhinya. Semua harus dirungkaikan. Eddie perlu berterus terang tentang perasaan sebenarnya. Dan Nadhiya pula mesti menyedari bahawa cinta baru Eddie adalah untuk dirinya!"


ala-ala "takk larattt" gitu ayat2 dia. Jiwang jugak jiwa saya ni (apa punya ayat daaa...) hihihi.. Saya suka buku yang nampak real sikit..and tak melalut-lalut...contoh melalut ke laut antaranya sampai ada adegan tembak menembak..nak bunuh-bunuh...ish..ish..ingatkan dah mati tapi rupanya hidup lagi tapi hilang ingatan...mmmm...tak suka jalan cerita macam tu...biar simple tapi sweet...tu sebab saya suka buku Aisya Sofea..

Dulu-dulu saya selalu bertukar buku ngan member baik saya...Mona hiihiihi...nak save budget duit buku..tapi sebenarnya bila kita suka buku tu kita memang nak punya sendiri....feel dia lain...buleh plak ulang 2 3 kali baca.

so kawan-kawan marilah membaca ....:-)

*sedang merangka-rangka plan bercuti ke Melaka, membawa kakak sefamily dan abg sefamily. Ahh tak sabar nak main-main ngan anak-anak menakan tu. rumah saya akan penuh dengan 9 kanak-kanak/anak-anak dan 9 dewasa....wahhhhh...meriahnya!

2 comments:

Ramona Ramli said...

betullah kak...sejak berjauhan dgn akak ni, sy jrg dah beli buku cite. Nak khatam satu buku pun berbulan2. Pemangkin dah tak delah katakan.
Dulu ada org dah cop siap2 buku sy masa bayar. Tu yg cepat2 khatamkan sebab tak nak bg org tu baca buku baru :P

hanimmokhtar said...

hahaha...tak de pemangkin la pulak ye..tak pe..kalau nak pinjam mai la ambik kat rumah...:-)