Tuesday, November 24, 2009

Madinah .. bertemu "SH"..:-)

Salam..

Agak lama tak update..kelas dah mula..not that br nak buat preparation ke apa cuma..bila tiba malam je..ngantuk...letih....


kita sambung lagi ya kawan2...tentang Madinah. Di Madinah cuacanya sejuk..angin sejuknya terasa2 ke tulang terutamanya awal pagi..dan acaranya banyak kepada sesi lawatan. Antara tempat yang kami pg adalah ladang kurma, Jabal (bukit) Uhud, Kilang Al Quran, Bukit Magnet dan sebagainya. Masa yang berbaki kami isi dengan sesi 'mengukur jalan'. Berkunjung ke kedai2 menjamu mata...:-)


Sebelum berangkat ke Tanah suci, aku ada bgtau dengan member baik aku, Kak Siti Haryani (initial kami sama iaitu 'SH'..kalau sign borang, sign sama..hihihi)yang keja kat Yanbu, Arab sebagai pensyarah. Hajat dihati kalaulah ada kesempatan memang ingat nak jumpa dia. Masa ni dia tgh pregnant anak yang ke 5..dah 8 bulan lebih dah..so masa kat sana aku sms dia bgtau hotel aku (Hotel Bahauddin)..and dia janji nak dtg visit. 2 3 hari before hari yang dijanjikan tu (sepatutnya dia datang Jumaat) dia sms bgtau kena warded..aku risau gak kalau2 dia dah nak bersalin ke apa kan...so husband kata takpelah kalau tak dak rezeki nak jumpa nak buat cemana

then Khamis tu dia sms bgtau yang dah keluar ward and jadi lah dia nak datang ke madinah..jumpa aku and jumpa cousin dia yang kebetulan buat haji jugak...seronok hati aku..:-)



Dari Yanbu ke Madinah 2 jam perjalanan...Kak CT sampai dalam pukul 9 lebih camtu...borak2 jap then pg masjid untuk solat Jumaat. lepas makan tghari, kami dibawa oleh En Shah (husband kak CT) pg membeli kurma kat pasar kurma...senang bawak orang pandai cakap arab ni..hehehe.,..dapatlah murah sikit. Masa memang suntuk, kami terus ke Masjid untuk solat Asar, lepas tu jumpa kak CT kat hotel cousin dia...borak2...then diorang pun balik....walaupun sekejap..aku happpyyyyy sangat. Terima kasih kak CT and family kerana sudi jenguk kami.


jom tgk gambar2 ..



Abg, Aina, Eiman, Hanan, En Shah dan Yasmeen

Aina, Aku, cousin kak CT, Meen, Hanan, Kak CT, Eiman

No comments: